BankID med app og kodebrikke har fungert hele tiden, mens det onsdag kveld ble meldt inn tekniske problemer som rammet mobilkunder hos alle operatører, men ikke samtidig.

– Ja, problemene var innom alle. Det startet med Ice-kunder, sier kommunikasjonssjef Hege Steinsland i BankID til NTB.

Hun understreker at problemene var løst ganske tidlig i på kvelden.

– Banker og offentlige brukersteder friskmeldte systemet i går. Det var bare varsellampen på nettsiden vår som ikke ble skrudd av. Den lyste litt lenger, sier Steinsland.

Var ikke tilgjengelig

BankID på mobil for Telenor-, Telia- og Ice-kunder var ikke tilgjengelig onsdag kveld på grunn av tekniske problemer.

Det skrev BankID i en driftsstatus på sine nettsider.

– BankID på mobil for Telenor-kunder, BankID på mobil for Telia-kunder og BankID på mobil for Ice-kunder er ikke tilgjengelig for øyeblikket. Vi beklager problemene dette medfører og arbeider med å rette feilen, skrev de i går kveld.

(©NTB)