Har fulgt med de endringer som Obos nå foretar på Manglerud senter, og det gjør at jeg har lyst til å komme med noen kommentarer.
At en leietaker får så kort «oppsigelsestid» (selv om Obos mener noe annet), er mer enn graverende. Hvem skal betale lønn for de ansatte, som jo har krav på lønn i oppsigelsestiden? Obos burde bære dette.
LES SAKEN: Obos luker vekk blomstertradisjon
Dernest er jeg ikke sjokkert over det som skjer med senteret. Sentrene skal uniformeres, så om du er på Manglerud, Bryn eller Lambertseter, går du deg ikke bort. Her finnes Lindex, H&M, Cubus, Lefdal og Nille m.fl. Skjønner de ikke at det finnes kunder som for enhver pris ønsker å unngå disse forretningene? Forstår de ikke at det blir mer spennende med mangfold, forretninger som kan tilby noe annet enn disse kjedene?
Det skulle nesten være fristende å foreslå at de som har snakket varmt om eksisterende blomsterforretning, også boikotter den forretning som nå er inne i varmen hos Obos når de er etablert, og driver aktivt for at venner og bekjente heller ikke handler der. Men det er vel slik at fagre og store ord ikke lenger er der når «lyset blir slukket».
Marit T. Syversen