For første gang har Nordstrands Blad flest digitale abonnenter – vokser blant 30- og 40-åringer

Foto:

DEL

LederDette er en leder. Lederen gir uttrykk for avisens holdning.Nordstrands Blad har nå flest digitale abonnementer. Dermed har andelen abonnenter som leser oss på mobil, nettbrett eller PC for første gang gått forbi papirleseren. Det viser tall for sist uke.

51 prosent av abonnentene leser oss nå kun digitalt. I tillegg er det mange som abonnerer på papiravisen, såkalt komplett, som også følger nyhetsbildet på noblad.no gjennom døgnet.

I dag har Nordstrands Blad 5350 abonnenter, en økning på rundt 25 prosent fra samme tid i fjor. Det er vi skikkelig stolte av.

  • Vi har hatt størst vekst i aldersgruppen 30 til 39 år.
  • Vi har fått flest nye abonnenter blant kvinner og menn mellom 40 og 49 år.

Det er moro å se at grepene vi tar blir så godt mottatt. Det gjør at vi hele tiden prøver å strekke oss enda litt lenger, slik at vi stadig treffer bedre på de temaene dere er interessert i å lese om.

Og det er nettopp disse spørsmålene som er så viktige. Hva er folk opptatt av nå? Hva er det som berører oss i hverdagen? Hva er vi irritert, eller glad over? Hva skjer når koronaen på nytt stenger skolene, og hvordan påvirkes vi som foreldre av å få arbeidsdagen splittet opp igjen? Hva gir andre foreldre i nabolaget barna sine i ukelønn? Og hva er egentlig planene med beboerparkering, flytting av taxiholdeplass, utbedring av Kongsveien og nye sykkelfelt?

Vi skal gi deg disse svarene og flere til. Vi følger med på sakene som behandles politisk, enten det er i bydelsutvalgene, eller i bystyret. Vi er tett på pandemi, helse og hverdagsliv. Vi følger arbeidslivet, samferdsel og sport. Men vi gjør det ikke nødvendigvis på samme måte som tidligere.

Digitalt først

Noen er sikkert skuffet over at alt ikke er som før. De savner for eksempel at lokalavisen ikke er på en bestemt tilstelning, eller et idrettsarrangement. Det kan jeg godt forstå. Men grepene vi nå gjør er tuftet på analyser, tall og lesermønstre. Vi trenger ikke lenger gjette på hva folk er opptatt av, eller hva de vil lese om. Det ligger kunnskap bak valgene vi gjør hver eneste dag.

Det betyr ikke at vi bare skal skrive om det som leses best. Da kunne vi holdt oss til artikler om bolig og eiendom. Nei, vi skal følge flere sider av nyhetsbildet. Vi skal løfte frem sakene som betyr noe for dere som bor her. Vi skal levere på samfunnsoppdraget – tett på vårt kjære nærmiljø og sammen med leserne. Vi gjør det bare på nye måter – og alltid digitalt først.

Artikkeltags