Gjennom +Alt i Nordstrands Blad får du tilgang til over 80 norske aviser. Fra og med 12. desember er podkast-appen Untold også en del av tilbudet til leserne våre som har oppgradert abonnementet sitt.
– Vi utvikler og utvider stadig +Alt-abonnementet, og nå kan vi også tilby en stor lydpakke med attraktivt podkastinnhold, uten at det koster noe ekstra. Her byr vi på podkaster om alt fra humor og krigshistorie til krim og livsstil, og det er noe vi tror og håper vil engasjere og glede leserne våre, sier Nina Schyberg Olsen, konstituert redaktør og daglig leder i Nordstrands Blad.
Du kan laste ned Untold-appen i App Store eller Google Play og logge deg inn med samme aID-bruker som på Nordstrands Blads nettside. På noblad.no kan abonnenter som ikke allerede har +Alt også enkelt oppgradere abonnementet sitt. Det gjør du ved å klikke deg inn på menyknappen og velge "min side".
Godt lydinnhold for alle
Nordstrands Blad er en del av Amedia-konsernet, som i høst kjøpte en andel på 49 prosent i Moderne Media, Norges største frittstående podkastprodusent. Samtidig ble Amedia medeier av podkast-appen Untold.
I Untold får +Alt-abonnentene tilgang til hele Moderne Media sin eksklusive podkastportefølje som består av både egenproduserte podkaster og podkaster fra en rekke andre produsenter. I tillegg vil podkaster produsert av Amedia-aviser bli tilgjengeliggjort i appen.
Blant Moderne Medias mest kjente podkaster er Henrettelsespodden, Truecrimepodden, Historiepodden og miniserien Gulltransporten. Du finner også podkaster med lokale profiler, som komiker Henrik Fladseth fra Nordstrand og Kyrre Holm Johannessen, som bor på Ekeberg.
Untold tilbyr også reklamefri lytting til en rekke andre podkaster, som Wolfgang Wee Uncut.
– Vi har jobbet for å gi våre abonnenter tilgang til alt det gode og eksklusive innholdet i Untold siden vi kjøpte oss inn i Moderne Media. Untold har virkelig noe for alle, uansett alder, interesser og hvor du bor. Nå kan totalabonnentene våre kose seg med alt fra humor, helse og livsstil, til viktige historiske hendelser, privatøkonomi, og spennende kriminalsaker, sier Gisle Torheim, som ikke bare bor på Bekkelagshøgda, men også er visekonsernsjef og CFO i Amedia.
Eksklusive podkaster
Untold tilbyr også tilgang til alle podkaster fra andre produsenter som ligger på det åpne markedet. Det vil si alle podkaster som er tilgjengelig i for eksempel strømmetjenestene Spotify og Apple Podcasts.
– I Untold får abonnenter tilgang til eksklusivt innhold, som mange av de mest populære dokukumentarpodkastene i Norge. Vi har også mange spennende miniserier, og det vil komme mange flere fremover, sier Jim Fossheim, daglig leder i Moderne Media.
Fossheim tror at +Alt-abonnentene vil få stor glede av podkastene til Untold.
– Mange av historiene som vi har laget podkaster om utspiller seg ulike steder i Norge. Gjennom flere av våre eksklusive dokumentarpodkaster kan lytterne få et unikt innblikk i hvordan livet var i sitt eget lokalsamfunn før i tiden. Det vil fortsette å komme flere podkaster fremover som er relevante for lokalavisene og for deres abonnenter, legger Fossheim til.
Nordstrands Blad øker mest av alle lokalaviser i landet - opp 33 prosent på ett år
Amedias aviser satser på lyd
I 2021 lyttet én av tre nordmenn til podkast ukentlig. Blant de daglige brukerne av podkast var 65 prosent under 40 år, og 9 prosent over 65 år. Det viser tall fra Kantar Forbruker & Media.
– Våre avisers satsing på lyd er et naturlig og offensivt grep som kan bidra til å sikre vår viktige posisjon i unge mediebrukeres liv. Gjennom investeringen i Moderne Media styrker vi nå innsatsen i kampen om særlig yngre generasjoners tid, samtidig som vi håper at Untold også kan være en døråpner til nye lydvaner for våre godt voksne abonnenter, sier Gisle Torheim.
Han forteller at mange av Amedias aviser har satset mer på lydformatet de siste årene, og at mange allerede har laget populære podkaster om blant annet nyheter, debatt, menneskemøter og kriminalsaker.

June Marie Westerveld er ny redaktør i Nordstrands Blad: – Veldig inspirerende og viktig oppdrag
Nordstrands Blad øker opplaget med 15 prosent på ett år
