Onsdag morgen ble opplagstallene for norske aviser lagt frem. Tallene viser fortsatt fremgang for Nordstrands Blad. Avisen økte opplaget med 6,2 prosent det siste halvåret. På ett år er oppgangen 13,5 prosent.
– Vi ruster oss for ytterligere vekst. Nylig ansatte vi to nye journalister og vi har planer om å øke staben ytterligere. Vi drives av gleden over å kunne gi folk i nærmiljøet en stadig bedre lokalavis, sier ansvarlig redaktør og daglig leder Kristin Stoltenberg i Nordstrands Blad.
Avisen ble i fjor kåret til Årets lokale nyhetsnettsted av Mediebedriftenes Landsforening (MBL), samt Årets mediehus i Amedia.
Digital vekst
Nordstrands Blad er eid av Amedia. Opplagstallene viser at 24 av Amedias aviser har opplagsvekst. For bransjen som helhet har totalopplaget økt med 1,5 prosent fra andre halvår 2020 til andre halvår 2021, viser tall fra MBL. Amedias aviser som har gått mest fram det siste halvåret er Avisa Oslo, iHarstad og Nordstrands Blad. Veksten er digital.
– Vi er glade for at stadig flere leser oss på noblad.no, eller via vår app. Da får man mer igjen for abonnementet, både i form av flere saker, direktesendt sport og videoer. Nordstrands Blad skal være først når det gjelder. Vi skal avsløre, glede og informere, og vi skal engasjere og bygge lokal identitet, sier Kristin Stoltenberg.
Bransjenettstedet Medier24 la onsdag ut en oversikt over hvilke aviser som har økt mest siden 2018. Der troner Nordstrands Blad på fjerdeplass med 64,4 prosent økning. Nordstrands Blad har i dag et opplag på 6788 abonnenter.
Nordstrands Blad ansetter frontjournalist og nyhetsjournalist

Nordstrands Blad er kåret til Årets Mediehus i Amedia!