Torsdag ble lesertallene fra andre kvartal i 2022 lagt frem av Mediebedriftenes Landsforening (MBL). Der kommer det frem at veksten fortsetter for Nordstrands Blad.
Avisen er igjen blant vinnerne og øker med 33 prosent på ett år. Daglig digital dekning er nå 7100, opp fra 5300 i samme kvartal 2021.
Det betyr at Nordstrands Blad er på topp fire over landets aviser med størst økning på nett, og helt på topp når det gjelder lokalavisene i Norge.
– Dette er jo fantastiske tall, i en tid der mange aviser opplever nedgang i lesertallene. For oss i Nordstrands Blad er det kjempegøy og inspirerende at veksten fortsetter, sier Nina Schyberg Olsen. Hun er konstituert ansvarlig redaktør og daglig leder, etter at Kristin Stoltenberg nylig gikk til Avisa Oslo.
Nordstrands Blad ble i fjor kåret til Årets lokale nyhetsnettsted av Mediebedriftenes Landsforening (MBL), samt Årets mediehus i Amedia. Også i år er Nordstrands Blad en av finalistene til prisen Årets mediehus i Amedia.
– Vi jobber knallhardt for å gi leserne våre en best mulig avis, og vi gleder oss over at folk ser verdien av ultralokale nyhetsmedier. Disse lesertallene motiverer oss til å stå på videre! sier Olsen.
Kilde: Forbruker- og mediaundersøkelsen, andre kvartal 2022.
Lesertallene fra andre kvartal viser også at 81 prosent leser minst én avis digitalt eller på papir daglig på landsbasis.
– At 8 av 10 hver dag bruker innhold fra norske redaksjonelle medier, viser at mediene er en viktig del av folks hverdag og at nordmenn fortsatt er aktive nyhetsbrukere, sier Randi S. Øgrey, adm. dir i MBL.

Nordstrands Blad er opplagsvinner og øker med 6,2 prosent