Opplagsvekst for Nordstrands Blad. - Dette inspirerer til videre satsing!

GODE TALL: Kristin Stoltenberg er redaktør og daglig leder i Nordstrands Blad. Hun gleder seg over gode tall på opplagsfronten og at satsningen på avisen gir resultater.

GODE TALL: Kristin Stoltenberg er redaktør og daglig leder i Nordstrands Blad. Hun gleder seg over gode tall på opplagsfronten og at satsningen på avisen gir resultater. Foto:

Av

Nordstrands Blad har økt opplaget med 3,1 prosent det siste året. Så langt tyder mye på at 2019 blir et meget godt år for lokalavisa.

DEL

NORDSTRAND: Mediebedriftens Landsforening (MBL) og Landsforeningen for lokalaviser (LLA) la onsdag morgen frem opplagstallene for norske aviser for første halvår av 2019. De viser at mange lokalaviser øker opplaget.

– Norske medier er en viktig del av folks hverdag, derfor er det positivt at mediehusene fortsetter å få med seg leserne over på de digitale flatene. At brukerne er villig til å betale for det gode innholdet, lover godt fremover, sier administrerende direktør Randi S. Øgrey i MBL.

Nordstrands Blad vokser digitalt

Vi i Nordstrands Blad er blant avisene med opplagsøkning, og feirer denne uken at veksten fortsetter.

Vi har nå et tellende opplag på 4284, det er en økning på 3,1 prosent det siste året.

- Dette er gode tall for Nordstrands Blad. De viser at de grepene vi gjør virker. Vi har nå flyttet redaksjonen tilbake til Nordstrand, vi ansetter flere journalister, og vi skal fortsette å jobbe knallhardt for å gi folk på Nordstrand og i Østensjø viktig, engasjerende og nytting lokaljournalistikk, sier Kristin Stoltenberg, ansvarlig redaktør og daglig leder i Nordstrands blad.

Nordstrand Blad skal engasjere og bygge lokal identitet, og vi satser digitalt. Det er avgjørende i den tiden vi går inn i. Avisbransjen er fortsatt krevende.

- Annonseinntektene er under press, og vi må ta igjen dette på andre områder. Vi er helt avhengig av å øke opplaget, og derfor er disse tallene svært gledelige, sier Stoltenberg.

Hun håper flere av abonnentene nå vil bli med på det digitale spranget. Mange utnytter ikke hele abonnementet sitt ved kun å lese avisen på papir.

- Ved å lese avisen digitalt, får du et mye større tilfang av lokale nyheter, samt direktesport. VI skal vokse ytterligere, og tallene inspirerer til videre innsats. Det jobber en fantastisk gjeng med dedikerte journalister i Nordstrands Blad og vi er ivrige på å fortsette satsingen sammen med leserne våre. Takk til alle som abonnerer på Nordstrands Blad og som gjør at vi kan fortsette å gi dere god lokaljournalistikk, sier Stoltenberg.

Amedia har mer enn 600.000 abonnenter.

De 73 abonnementsavisene i konsernet Amedia, som Nordstrands Blad er en del av, har nå samlet mer enn 600.000 betalende abonnenter. Aldri tidligere har så mange kjøpt konsernets aviser. 258.000 eller 43 prosent av abonnentene er heldigitale.

Konsernsjef Are Stokstad sier at det er en merkedag for konsernet og avisene å passere 600.000 abonnenter, og at han gleder seg over at stadig flere og nye lesergrupper strømmer til lokalavisene.

– Abonnementsveksten er et resultat av det systematiske arbeidet avisene har gjort med å endre sitt innhold etter lesernes behov. Vårt digitale tilbud til kundene er blitt mer variert og komplett. Det gir solid vekst både i antallet kunder og i kundenes mediebruk, sier Stokstad.

Amedia registrerer nå at det er langt flere som bruker avisenes betalte innhold mer aktivt og hyppigere enn tidligere. Tirsdag 10. september, dagen etter valget, noterte avisene ny dagsrekord med 525.000 innloggede brukere i avisene.


Artikkeltags