Nordstrands Blad når enda flere lesere

ØKER: – Veldig inspirerende at flere leser oss, mener journalist Kristin Trosvik (t.h.), nyhetsleder Nina Schyberg Olsen og redaktør Martin Gray. Foto: Ole K. Trana

ØKER: – Veldig inspirerende at flere leser oss, mener journalist Kristin Trosvik (t.h.), nyhetsleder Nina Schyberg Olsen og redaktør Martin Gray. Foto: Ole K. Trana

Av
Artikkelen er over 2 år gammel

Stadig flere leser Nordstrands Blad. Det siste året har avisen fått 1500 flere ukentlige lesere, viser tall fra Forbruker & Media.

DEL

OSLO: Det er analyseselskapet Kantar TNS som utfører Forbruker & Media-undersøkelsen, som regnes som den offisielle mediebruksundersøkelsen for norske medier.

Undersøkelsen gjennomføres to ganger i året, og siste tall for avislesing – som ble offentliggjort i forrige uke – viser at Nordstrands Blad er en av vinnerne i lesermarkedet.

På ett år når avisen ut til 1500 flere lesere og avisen leses nå av 25.400 personer i uken.

LES OGSÅ:

Stadig flere leser Nordstrands Blad

Slik logger du deg inn på NB+

Bare seks økte

– Vi er godt fornøyd med at vi treffer såpass mange med vårt fokus på nært og nyttig lokalstoff fra Nordstrand og Østensjø, sier ansvarlig redaktør og daglig leder i Nordstrands Blad, Martin Gray.

Av de 152 avistitlene som ble rapportert, var det bare seks aviser som fikk flere lesere. Nordstrands Blad er i en eksklusiv klubb.

– Vi mener at de viktigste nyhetene er de som skjer der du bor, og vi jobber hele tiden for å være informative og relevante for våre lesere. Tilbakemeldingen gjennom økt lesing av både papiravisen og noblad.no, viser at vi er på rett vei. Det er inspirerende for oss som jobber med å formidle store og små nyheter fra nærområdet, sier redaktøren.

LES OGSÅ: Nå kan abonnentene se alle kampene i PostNord-ligaen direkte på noblad.no

Krevende marked

Papiravisene i Norge hadde en samlet tilbakegang i lesingen på 11 prosent, målt mot samme tid i fjor.

Samtidig står norske mediehus sterkt i sine lokalmiljøer: 82 % av Norges befolkning leser hver dag innhold fra avishusene rundt i landet. Det er også de minste avisene – de som kommer tettest på sine lesere – som klarer seg best i et krevende papir-avismarked.

LES OGSÅ: Nå kan du legge ut egne saker og bilder på lokalavisens nettside

Fakta:

  • Nordstrands Blad ble grunnlagt i 1925
  • Er en del av aviskonsernet Amedia og Mediehuset Østlandets Blad
  • Utkommer på papir hver torsdag, mens nettsiden www.noblad.no har daglige oppdateringer
  • Er en abonnementsavis med hovedfokus på bydelene Nordstrand og Østensjø
  • Cirka én gang i måneden utgis en egen gratisavis for Bydel Søndre Nordstrand
  • Abonnentene til Nordstrands Blad som logger seg på som aid-brukere har tilgang til alle de plussede sakene på nett, samt papiravisen i elektronisk utgave. De kan lese også lese konsernets e-avis Rix gratis seks dager i uka, med nasjonale og internasjonale nyheter

LES OGSÅ:

Du har vel logget deg på noblad.no?

En takk til deg som leser Nordstrands Blad

Uten plusstegnet - ingen saker

Artikkeltags